V ponedeljek, 17. januarja, se za mnoge može in žene, fante in dekleta, ki so se za to odločili, začenja 90-dnevno obdobje odpovedovanja za utrditev v drži svetosti. Akcijo Eksodus90 že nekaj časa izvajajo možje, sedaj bo na voljo tudi Fiat90 za nežnejši spol. Ob tem velja spomniti, da ne gre za neko posamično askezo, ampak za gojenje občestvenosti.
V nadaljevanju objavljamo pričevanje.
Včeraj sem se spomnil zgodbe cistercijanov. Red je bil povsem na dnu z novimi poklici, praktično pred izumrtjem in zaprtjem. Vanj je stopil sv. Bernard, in za njim večja skupina njegovih sorodnikov, prijateljev in sodobnikov. Sv. Bernard je prinesel prenovo, ne le cistercijanskega reda temveč celotni Cerkvi in predvsem Evropi s strožjim, bolj trdim, pobožnim in na božji previdnosti temelječem krščanskem, meniškem življenju.
Pred leti je že g. Turbitt prejel blagoslov od sv. očeta, da v Cerkvi razvije skupine Mož sv. Jožefa, ki bodo preko mož, družinskih očetov, mladeničev pomagali ponovno najti možem tisto vlogo in mesto, ki jim v jim gre v Cerkvi, zakonu, družini, župniji in družbi.
In res po vsem svetu, posebno pa v Evropi kot tudi v Sloveniji so se začele razvijati skupine mož sv. Jožefa, ki želijo na nov način začutiti lastno istovetnost, poslanstvo, tako v zakonu, družini, v Cerkvi kot tudi v družbi.
Sedaj pa se je med nami razširilo vabilo, ki nas vse može vabi v Eksodus 90 oziroma Fiat za žene.
Oblikoval se je 90 dnevni program za može in žene, ki si željo preko treh stebrov, tri mesečnega življenja bolj odpreti Gospodovem vabilu: «Prišel sem, da bi imeli življenje in ga imel v obilju.« (Jn 10,10)
Tudi možje so se znašli, naenkrat v primežu nesvobode, ki je predvsem objeta v veliko odvisnost od materialnega in zunanjega ter nemoč, zaživeti bolj svobodno, polno in blagoslovljeno življenje.
Znašli smo se v primežu telefonov, bogatih TV paketov, dobro obloženih hladilnikov, nezdravega sloga življenja, deloholizma, suženjskega služenja za več denarja, profita, v tolažbi hobijev, delovanja za slavo in čast, tostransko bogastvo pod krinko za večjo osebno, zakonsko potrjenost ter družinsko varnost in neodvisnost.
Postajati pa smo začeli, ob vsem materialnem pehanju vedno večji sužnji, nesvobodni, nesrečni, neizpolnjeni …
Dobesedno nam Gospod pošilja na proti program Exsodus 90, ki v treh mesecih popelje može k večji svobodi in odprtosti do Boga, žene in družine, Cerkve, družbe, predvsem pa do bistvenega tega življenja, preko treh stebrov.
Oblikoval se je program, ki sloni na treh stebrih: prvi steber je molitev, možje bodo v 90 dneh posvetili molitvi eno uro na dan, po predvidenem programu. Drugi steber je askeza: možje bodo v treh mesecih jedli le tri obroke na dan, brez vmesnih prigrizkov, brez sladic in gaziranih pijač, brez alkohola in cigaret, brez mobijev in TV, če res ni nujno zaradi službe; dvakrat na teden se bodo postili; tuširali se bodo le pod mrzlo vodo, spali 7 ur na noč, vsak dan telovadili in se tudi preznojili … . Tretji steber pa je občestvo: možje se bodo vsak dan slišali s starešino – sidro – svojega malega občestva in se enkrat na teden srečali po manjših skupinah, kjer si bodo delili uspehe, padce in izzive Eksodus 90.
V nas se je prebudilo veliko veselje in zanimanje za program Eksodus 90, ki je pravi odgovor na potrebe mož in žena v sedanji Cerkvi in družbi.
Bog nas nagovarja po novem izzivu, ki želi pripeljati v nas novo svežino in navdušenje za poslanstvo mož in žena v zakonu, družini, Cerkvi in družbi.
Pričele so se oblikovati skupine mož, ki so se podale v izkušnjo Eksodus 90.
Med nami so se začele oblikovat vabila in pričevanja tistih, ki so to izkušnjo že zaživeli in preobrazili svoje življenje.
Do ponedeljska se lahko prijaviš tudi ti in se v ponedeljek, 17. januarja, na god sv. Antona puščavnika podaš v tvoj Eksodus 90.
V ponedeljek bo štartala nova skupina pogumnih mož, ki si je nabrala pogum, da odrine na globoko za Gospodom. Več informacij: https://www.diz.si/mozje-in-fantje-gremo-v-exodus-90-vabilo-in-konkretna-navodila/ in https://exodus90.com/sl/kako-poteka/#Molitev
Bog vedno išče in najde človeka, moža, ženo, bo tudi tebe?
Bog nas nagovarja in izzove, ne po bolj permisivnem izzivu temveč po bolj trdem, neizprosnem, ki udari naravnost po naših čutih, ki so se ujeli v sužnost tega sveta in posvetnosti, kot Bernard in njegovi tovariši, ki vse zapuste in se odločijo, po osebnem življenju prenavljati, tudi svet in Cerkev okoli sebe.
Ave Marija!
T. S., C. R.