Domov » Tretji dan devetdnevnice pred praznikom Vseh svetih

Tretji dan devetdnevnice pred praznikom Vseh svetih

geslo: vse v večjo božjo slavo čast (sv. Ignacij)

namen: da bi imeli osebni odnos z Bogom

geslo 3. dne: premagovati / urediti / neurejena nagnjenja

uvodna beseda:

V devetdnevnico pred Vsemi svetimi in dnevom vernih duš umeščamo tudi molitev veroizpovedi.

Sv. Ignacij nas po Duhovnih vajah popelje do velikega sadu: žive in dejavne vere. Sv. Ignacij nas po duhovnih vajah ne popelje v neko abstraktno ali spekulativno premišljevanje, temveč je njegov izključen namen, po Svetem duhu pripeljati vernika do gledanja v vseh stvareh Boga oz. prepoznati sovražnika človeške narave, ki se bori proti človeku in Božjemu načrtu. Nekaj je sveta RKC, nekaj so sveti zakramenti, nekaj Sveto pismo, ki so prav gotovo neizmerni sledovi Boga v človeški zgodovini, nekaj drugega, kako popeljati, kako priti do osebne žive in dejavne vere. Velik pričevalec te karizme je prav gotovo papež Frančišek, ki je izredno konkreten v svojih nagovorih in spodbudah. Karkoli nas spremlja in karkoli srečujemo v svetu, nič od tega ni nezaznavnega (irelevantnega) pred Bogom, in vse lahko preverjamo pred Bogom, kot nas uči sv. Pavel:«Vse preizkušajte in kar je dobro ohranite.«  … Vsi svetniki prosite za nas! Vse verne duše v vicah … prosite za nas!

uvodna molitev:

Verujem v enega Boga, Očeta vsemogočnega, stvarnika nebes in zemlje, vseh vidnih in nevidnih stvari. In v enega Gospoda Jezusa Kristusa, edinorojenega Sina božjega; ki je iz Očeta rojen pred vsemi veki in je Bog od Boga, luč od luči, pravi Bog od pravega Boga; rojen, ne ustvarjen, enega bistva z Očetom, in je po njem vse ustvarjeno;  … .

iz dnevne Božje besede:

Jezus je obstal in rekel: »Pokličite ga!« Poklicali so slepega in mu rekli: »Le pogum, vstani, kliče te!« Odvrgel je svoj plašč, skôčil pokonci in pohítel k Jezusu. Jezus ga je vprašal: »Kaj hočeš, da ti storim?« Slepi mu je dejal: »Rabuní, da bi spregledal!« Jezus mu je rekel: »Pojdi, tvoja vera te je rešila!« Takoj je spregledal in šel po poti za njim.  … .« (Mr 10,46-52)

iz litanij vseh svetnikov:

Sveti Jožef … prosi za nas!

Vsi sveti očaki in preroki …

Sveti Peter in Pavel …

Sveti Andrej …

Sveti Janez …

Sveti Jakob …

Sveti Tomaž …

Sveti Matej … prosi za nas!

Pričevanje:

Bil sem najstnik, a v meni se je prebujala želja po božji volji. V roke mi je prišla revija Kristjanova obzorja, pretežka, da bi jo bral, a na zadnji strani sem videl oglas: Želiš izpolniti božjo voljo, pridi na duhovne vaje v tišini. In sem šel, do takrat nisem nikdar nič slišal o Ignacijevih duhovnih vajah. Spremenile so mi življenje, začel sem moliti ob Svetem pismu … Bogu in Mariji hvala!

osrednja molitev:

… ki je zaradi nas ljudi in zaradi našega zveličanja prišel iz nebes. In se je utelesil po Svetem Duhu iz Device Marije in postal človek. Bil je tudi križan za nas, pod Poncijem Pilatom je trpel in bil v grob položen. In tretji dan je od mrtvih vstal, po pričevanju Pisma. In je šel v nebesa, sedi na desnici Očetovi. In bo spet prišel v slavi, sodit žive in mrtve; in njegovemu kraljestvu ne bo konca.

duhovna spodbuda:

V družini se bomo prizadevali za skupno molitev sv. rožnega venca ter se pogovorili o naši misijonski dejavnosti (dejavni veri).

pričevanje iz življenja sv. Ignacija:

Ker je bral življenje našega Gospoda in svetnikov, se je zamislil in razglabljal sam pri sebi: »Kaj bi bilo, če bi delal jaz, kar je delal sv. Frančišek, ali to, kar je delal sv. Dominik?« (Avtobiografija, 7)

kratka kateheza o ključnih besedah iz Duhovnih vaj sv. Ignacija:

Prav v vseh religijah, prav v vseh kulturah, prav v vseh stanovih, prav v vseh generacijah  srečujemo nek človeško željo po »premagovanju samega sebe« (DV 21). In to je naša naslednja beseda – v povezavi s sledečimi –  ki jo najdemo ob prebiranju Duhovnih vaj sv. Ignacija. Cilj sv. Ignacija, kot smo zapisali v uvodni misli in tudi večkrat v binkoštni 50 dnevnici ni neko spekulativno razmišljanje temveč je konkreten sad odrešenja: »da bi uredili svojo življenje« (DV 21). Ob tem pa nas sv. Ignacij, v štirih tednih Duhovni vaj želi izuriti da se ne bi »odločali  po kakršnem koli neurejenem nagnjenju« (DV 21). To so resnično velike besede sv. Ignacija –  besede življenja –  v uvodni točki Duhovih vaj, ki nas izzovejo ter nam obljubijo, da po tej izkušnji ne bomo nikdar več takšni kot smo bili, kajti te Duhovne vaje nas naravnajo k resnično novemu življenju v Jezusu Kristusu, po Svetem Duhu. Po Svetem pismu, po Kempčanovi Hoji za Kristusom je to knjižica, ki je v stoletjih najbolj vplivala, znotraj krščanske literature na potek sveta in človeštva. Za danes, na 30. nedeljo v letu vzamemo gornjo ključno uvodno besedo Duhovnih vaj, ob kateri velja razmisliti, ali se bomo tudi sam odpravil na ta duhovni izziv tišine, molka, premišljevanja, duhovnega boja in duhovnega spremljanja skozi Duhovne vaje sv. Ignacija. Ignacij morda na zunaj veliko zahteva: »zapustiti vse in se oddaljiti od vsega in vseh« (DV 20) za čas duhovnih vaj, kot tudi premagovati/urediti/neurejena nagnjenja a  obljublja nam tudi velike darove Svetega Duha, vsakemu po svoji meri in poslanstvu. Te Duhovne vaje so naredile največjega misijonarja vseh časov, Ignacijevega tovariša sv. Frančiška Ksaverija, zavetnika misijonov ter eno najštevilčnejših duhovnih družin – Ignacijevi tovariši – v nebeškem Jeruzalemu. Predvsem pa so Duhovne vaje tudi božji odgovor, na Ignacijevo željo ob spreobračanju, ki ponudijo tudi naslednjim rodovom možnost, da postajamo kot sv. Frančišek kot sv. Dominik, kar je bila srčna želja Ignacija. Morda je to ključna beseda – ključni cilj celotnih Duhovnih vaj –  da bi prepoznali, premagali in se odločali po pravih nagibih. Seveda ne znotraj neke psihološke ali filozofske znanosti temveč v Kristusu, s Kristusom, po Kristusu in za Kristusa! Kristus je glavna oseba -režiser – animator –  Ignacijevih duhovnih vaj! Primerne za vsak stan in vse načine krščanskega življenja.

zaključna molitev:

Verujem … v Svetega Duha, Gospoda, ki oživlja; ki izhaja iz Očeta in Sina; ki ga z Očetom in Sinom molimo in slavimo; ki je govoril po prerokih. In eno, sveto, katoliško in apostolsko Cerkev. Priznavam en krst v odpuščanje grehov. In pričakujem vstajenja mrtvih in življenja v prihodnjem veku. Amen.

T. S.